Åpne hovedmenyen

Daily Express

Britisk tabloidavis
Daily Express
TypeTabloidavis
Grunnlagt1900
EiereRichard Desmond
UtgiverExpress Newspapers
SpråkEngelsk
PolitiskKonservativ
Opplag365 469
Nettstedhttp://www.express.co.uk/

Daily Express er en britisk tabloidavis med et opplag på 365 469 (per november 2017).[1]

Avisen ble grunnlagt i 1900. Søndagsutgaven Sunday Express ble lansert i 1918. Daily Express eies av Richard Desmond, og er flaggskipet i avisgruppen Express Newspapers, som også utgir Daily Star.

Den politiske profilen er sterkt høyreorientert og EU-fiendtlig.[2][3][4]

ReferanserRediger

  1. ^ «ABCs: Increased bulks help Telegraph become only UK newspaper to increase circulation in November» (engelsk). Besøkt 5. februar 2018. 
  2. ^ Hall, Macer (17. april 2015). «Express Newspapers Chairman Richard Desmond gives £1.3m to Ukip». Daily Express (engelsk). Besøkt 18. mai 2015. 
  3. ^ «Express owner Richard Desmond gives UKIP £1m». BBC News (engelsk). 16. april 2015. Arkivert fra originalen 4. februar 2016. Besøkt 18. mai 2015. 
  4. ^ «Daily Express urges British public to vote Ukip for a patriotic future». Daily Express (engelsk). 6. mai 2015. Besøkt 18. mai 2015. 

Eksterne lenkerRediger